czwartek, 9 sierpnia 2012

Toledo

Po długiej przerwie znowu powracam do opisywania miejsc które odwiedziłam w Hiszpanii. 
Dziś Toledo.
Wybrałam się tam na krótką, bo jednodniową wycieczkę, ale był to akurat wystarczający czas na zwiedzenie ważniejszych miejsc w tym mieście.




Dawna stolica Hiszpanii położona jest w środkowej części kraju, we wspólnocie autonomicznej Castilla la Mancha.
Miasto nie należy do największych, ale cieszy się dużym zainteresowaniem turystów m.in dlatego iż posiada wiele zabytków oraz innych atrakcji. 

Mnie osobiście najbardziej zauroczyły wąskie uliczki i kamienice z małymi balkonami i flagami Hiszpanii wywieszonymi z powodu zbliżającego się święta Corpus Christi ( Boże Ciało ) Miasto wyglądało prześlicznie! 






Przez Toledo przepływa także najdłuższa rzeka Półwyspu Iberyjskiego - Tag, na której znajduje się słynny sześciołukowy most rzymski o nazwie Alcántara.


Na wyciecze byłam też z Pablo i Jorge oraz ich mamą. Almudena wymyśliła, że miasta nie zwiedzimy pieszo, ale podróżując małym turystycznym pociągiem, który jedzie przez miasto pokazując najciekawsze miejsca i zabytki w Toledo.
Przyznam, że ten pomysł był  bardzo dobry, ale chłopcy i tak bardziej cieszyli się z tego, że po wycieczce " zahaczymy " o jakiś fast food niż z tego, że przejadą się po mieście mini pociągiem :D



 



 


A na pamiątkę z Toledo przywiozłam piękny hiszpański wachlarzyk <3 rzecz, którą każda mieszkanka Hiszpanii ma w swojej torebce :)





2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Toledo - jedno z pierwszych miejsc do zobaczenia w Hiszpanii na mojej liście :)
    Piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń