poniedziałek, 28 maja 2012

Portugalia cz. II

Co mnie tam zauroczyło?

Białe domy! Białe domy z pięknymi okiennicami ( niekoniecznie niebieskimi ) i balkonami tak małymi, że nie wiem czy powinnam je nazywać balkonami :)
Wąskie uliczki. Na jednych z nich znajdowały się sklepy, a na drugich nie. My z dziewczynami wolałyśmy jednak te pierwsze. W jednym  z nich ja B i I "rzuciłyśmy eis" na ubrania! Dla nas ceny były nieziemsko niskie. Obkupiłyśmy się wszystkie, ale najbardziej señorita B. Potem ledwo co domknęła walizkę :)














Listopad a kąpiel w oceanie? czemu nie!

Dnia kiedy pierwszy raz zobaczyłam ocean nie zapomnę do końca życia. Tego jak wspaniały jest nie da się opisać prostymi słowami, a ja nie znam wystarczająco wyniosłych, zęby to ując i opisać tak dobrze jak zrobiłby to poeta.
Pamiętam ten cudowny zapach i szum fal. Kiedy odważyłam się wejść do wody poczułam jaka potęgę, jaka moc ma w sobie. To nie jest to samo uczucie kiedy zanurzasz się w Morzu Śródziemnym, to kompletnie co innego.
A możne tylko na mnie Atlantyk zrobił takie wrażenie? Morze byłam tak zafascynowana i podniecona tym gdzie jestem i co widzę? ( w dodatku to była moja pierwsza zagraniczna wyprawa)
Trudno teraz odpowiedzieć mi na to pytanie ...









Gdzie byliśmy, co widzieliśmy ...

Mieszkaliśmy w pięknej, malej i malowniczej miejscowości o nazwie Alte, położonej w południowej części Portugalii - Algarve.








Każdego dnia dużo pracowaliśmy nad naszym projektem, ale cały ostatni dzień pobytu przeznaczyliśmy na zwiedzanie. Autobusem jeździliśmy z miasta do miasta, z wioski do wioski. Odwiedziliśmy takie miasta jak Faro czy Loule. 





Nie chce robić z mojego bloga przewodnika turystycznego,dlatego nie będę opisywać każdego miasta i zabytku. Powiem tylko jedno zdanie : Warto odwiedzić Algarve! 


Do Portugalii chce jeszcze wrócić. Szczerze mówiąc to czuje niedosyt po ostatnim pobycie tam.
Trwał zdecydowanie za krotko!!! 
Moim marzeniem jest podroż na Przylądek Roca. Mam nadzieje ze kiedyś moja noga postanie w miejscu "Gdzie lad się kończy, a morze zaczyna "

" Aqui onde a terra se acaba e o mar começa "

<3





piosenka na poprawę humoru :)


2 komentarze: